Baldu
Mai 27, 2023, 6:07
1
Mon problème
Bonjour.
Depuis plusieurs jours, mes 2 volets roulants ont disparus de HA.
J’ai tenté de tout supprimer et de reprendre la procédure d’intégration depuis le début mais les volets n’apparaissent pas dans mes entités.
Si je passe par l’application Tuya, j’arrive à manœuvrer mes volets…
Je ne sais pas si j’ai fais une boulette…
Si quelqu’un a une idée, je suis preneur
Bonjour
Peut-être une piste
Il faut renouveler le compte iot au bout d’un mois et ensuite tous les 6 mois
opened 05:38PM - 13 Oct 22 UTC
integration: tuya
### The problem
**Tuya integration stopped working**
Recently there are many c… omplains about Tuya integration not working, most of them are due to expired [Tuya IoT Platform](https://iot.tuya.com/) trail period for the account.
### In order to make your Tuya integration working again you need to extend your trail period, do extend the trail period do the following:
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EDIT: Please first try to only "Unlink your Tuya App Account and add it again after unlinking" (last step 5 here) and only if it doesn't work go through the whole process

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1. Login to [Tuya IoT Platform](https://iot.tuya.com/)
2. Select `Cloud` and `Cloud Services`

3. Find your `IOT Core` and click on `View Details` on the right

4. Click `Extend Trial Period`

5. Fill in your details, **don't forget to make them aware you don't like it:** "Please work with Home Assistant to remove the need for these dumb developer accounts. Thanks" (feel free to rephrase as you wish)

6. Now you need to wait until review is over

### After approval, renewal is done / accepted:
1. Login again and select `Cloud and `Development`

2. Select your project

3. Select `Devices`

4. Select `Link Tuya App Account`

5. Unlink your Tuya App Account and add it again after unlinking

### I have followed this process but it still doesn't work:
If your account was expired and it still doesn't work after, contact [Tuya IoT Platform](https://iot.tuya.com/) support to help resolving the problem. **If your account is not expired, please do not comment on this issue and create a new one**
Thanks @frenck for the detailed screenshots
Généralement ils mettent moins de 24 heures à accepter le renouvellement
Baldu
Mai 28, 2023, 7:46
3
Bonjour et merci pour le tuyau.
Je viens de faire la manip. Il faut maintenant attendre un jour ou deux.
Je donnerai le résultat dès que possible.
Bonne journée.
Bonjour,
J’ai eu le souci et je suis passé sur l’autre intégration de Tuya localtuya pour normalement éviter d’avoir à renouveller les comptes. Il faut le faire une fois minimum pour retrouver les secretkey mais ça devrait être autonome par la suite.
Yann
Baldu
Mai 29, 2023, 7:01
5
Bonjour.
C’est revenu à la normale. Merci Christophe69480 pour l’astuce.
Le prochain coup, je testerai la méthode de BreizhCat.